close button

În câteva imagini

Săptămâna în imagini Nr. 4/1972, Subiect c
Loc: Ștefănești jud. Vâlcea, București
Tag: public, cinema
alb-negru

Continuă încercarea echipei Jurnalului de a menține comunicarea cu spectatorii din sala de cinema și, în același timp, de a include mai multe sub-subiecte scurte în locul unui singur subiect, ceea ce fragmentează și mai mult conținutul jurnalului, nelasând loc pentru reportaje mai substanțiale.

 

Subiectul c, inclus aici, e alcătuit din trei asemenea sub-subiecte: începe cu un fapt divers –posibil inspirat de corespondența primită la redacție – continuă cu un semnal de la Salonul național al cărții (Sala Dalles) – cifre despre cartea politică și volumele de literatură publicate în ultimul an –  și se încheie cu imagini de la premiera filmului Atunci i-am condamnat pe toți la moarte (Sergiu Nicolaescu, 1972). În ultimele secunde, o mențiune aproape confidențială a documentarului – eseu coregrafic În marea trecere (aici pronunțat ca Marea Trecere) – un film puțin cunoscut astăzi, realizat de Mirel Ilieșiu, imagine Doru Segall, cu colaborarea coregrafei Miriam Răducanu, pe o coloană sonoră ce include versuri de Lucian Blaga și cinci bocete interpretate de Corul Madrigal. Se tace despre acest straniu și controversat film în jurnal, așa cum se tace și despre alte documentare produse de studio, care rămîn ne-numite în alte subiecte de jurnal, precum cele de la festivalul de la Mamaia, în care premiile pentru film documentar rămân în mod regulat ne-menționate.

 

Am selectat acest subiect nu pentru ceea ce conține ci pentru ceea ce exclude: ce probă mai bună a statutului de minorat al documentarului în România socialistă decît aceste tăceri repetate despre documentar, chiar din partea instituției producătoare? (AB)

Subiecte Conexe
public
cinema
București
Inchide
Meniu
RO
EN