Talmeș-Balmeș
Cum se vede, la cinema, în formulă documentară, lumea de dincolo de granițele României (și de cele ale Blocului Sovietic), la finele anului 1956 – când jurnalul cinematografic e singurul mediu vizual de circulație a știrilor – pentru că, în țară, abia se pregătește lansarea televiziunii naționale?
Atunci când nu e criticată virulent (vezi Actualitatea în imagini Nr. 23/1951, Subiect e. Germania Occidentală în cătușele imperialismului) sau nu e plasată în geometrii simplist polarizante (vezi Actualitatea în imagini Nr. 11/1955, Subiect b. Contraste), lumea occidentală e adesea ironizată grosier, fără rezerve, prin montarea unui comentariu partizan împreună cu imagini (altminteri benigne) primite de la jurnale internaționale cu care studioul Sahia colaborează (în cazul de față, probabil unul dintre jurnalele cinematografice din Franța, precum Gaumont sau Pathé).
Rezultatul e un subiect precum cel de față: deliberat senzaționalist (în siajul originilor populare ale jurnalelor cinematografice de început de secol 20, dar și perfect potrivit perspectivei politice a momentului), menit să probeze decadența ireversibilă a Occidentului, pe traseul dintre artă și rock and roll.